Hodgson kold over for Montenegro-kritik

Branko Brnovic, der er landstræner for Montenegro, er gået i offensiven forud for tirsdagens topkamp i gruppe H mod England, der spilles i Podgorica. På mandagens pressemøde forud for kampen kommenterede han på, at man fra engelsk side har sat spørgsmålstegn ved banens tilstand, og Brnovic påstod, at en dårlig bane var en større fordel for Englands spillestil med lange bolde fremad end for det tekniske Montenegro-mandskab, ligesom Montenegros landstræner fandt det arrogant, at England har arrangeret to træningskampe i november, hvor der skal spilles playoff-kampe blandt de otte bedste toere om fire VM-billetter.

Det engelske landsholds manager, Roy Hodgson, lader sig dog ikke provokere af montenegrinerens kritik og mener, at Brnovic bare er ude på at lave lir før tirsdagens topkamp i gruppe H.

- Folk har ret til deres mening. Jeg vil mene, at det er mentalt drilleri. Det er der ikke meget tvivl om. Og jeg har ikke nogen mening om det, siger den engelske manager afværgende ifølge espn.co.uk

- Jeg er overrasket over, at han mener, at et nederlag ikke vil gøre ondt på Montenegro. De fleste trænere bliver påvirket af et nederlag i fodbold. Jeg er også ret sikker på, at folk i England ved, hvordan vi spiller. Og jeg vil påstå, at de måske kender deres hold bedre end træneren og derfor kan danne deres egen mening om disse udtalelser. Men for mig er det som vand på en gås. Kampe bliver ikke vundet af trænere, der enten udtaler sig provokerende eller fortæller dig, hvor godt et hold du har for at narre dig til en falsk følelse af sikkerhed, siger Hodgson.

- Vi er forberedt til denne kamp, vi har studeret Montenegro, vi ved en masse om deres hold, vi kender deres styrker og svagheder. Hvad der bliver sagt før kampen, interesserer os ikke og gør ingen forskel på udfaldet.

Dagens Gossip