Hurtig guide: Fire lette veje til faste balder

De fleste kvinder drømmer om at have faste og lækre baller, men det kræver som oftest lidt arbejde.

Træningsekspert Anne Bech giver dig her fire gode tips til, hvordan du får ballerne, du drømmer om:

1. Træn dine balder mindst to gange om ugen, men husk at holde nogle dages pause imellem, hvor du træner resten af muskelgrupperne.

2. Walking lunges er en fantastisk øvelse til faste balder, men også pæne ben. Stå med samlede ben, tag et langt skridt frem med højre ben og bøj begge ben, så du står med 90 graders vinkler.

Du må ikke få knæet ud over foden på det forreste ben. Spænd så i balden og løft det venstre ben, og fortsæt i et langt skridt frem, så du nu har venstre ben forrest.

Det gentager du så mange gange, du kan, og du kan f.eks. tage nogle tre kg håndvægte i hænderne for at øge belastningen.

Se billeder af 6 kendte kvinder, der har faste balder og smukke bagdele, på Femina.dk.

3. Squat er også en rigtig god øvelse. Den er simpel og kan laves med og uden vægt, ligesom walking lunges. Stå med en skulderbredde mellem fødderne, stik så numsen godt tilbage, som hvis du skulle sætte dig ned.

Bøj benene, så du har numsen og knæene i samme højde. Knæene må ikke komme ud over fødderne. Rejs dig langsomt igen. Tag gerne vægte på i denne øvelse også.

Vil du have flad mave? Få de gode råd til, hvordan du holder din mave slank, på Femina.dk.

4. Husk, at det er ligeså vigtigt, at man kan se dine faste balder, som din flade mave. Så hvis der sidder overflødige kilo udenpå, så kan man jo ikke se alle dine trænings-skærmydsler.

Så skær sukker, hvidt brød og sodavand væk, hvis du vil se større resultater: ’You can’t outtrain a doughnut.’

Af Christina Forsberg, Femina.dk, NewsDesk, Aller Media

Dagens Gossip