Hver anden dansker smider feriebilleder på sociale medier

I undersøgelsen er 1.005 mennesker blevet spurgt om deres brug af sociale medier i forbindelse med ferien, og 57 procent har svaret ja til at have delt feriebillederne. Flere end hver tredje deler billederne, fordi de synes, at det er en nem måde at gemme dem på, lidt færre deler dem, fordi de godt kan lide, at andre ved, hvor de er, mens 11 procent af de adspurgte indrømmer, at de gerne vil gøre andre lidt misundelige.

Undersøgelsen er også blevet lavet blandt vores skandinaviske naboer, og vi har forskellige grunde til at bruge sociale medier til at dele feriebillederne,

»Vi kan se, at både danskerne og nordmændene primært poster deres feriebilleder af praktiske årsager. De kan lide at have deres ferieminder lige ved hånden, på den måde er det også lidt lettere at forlænge feriefølelsen efter en dejlig rejse. Helt anderledes ser det ud hos svenskerne, der er de mest hjælpsomme i Norden. Undersøgelsen viser nemlig, at hele 45 procent hovedsageligt deler deres feriebilleder for at give tips og inspirere andre,« siger Susanne Svensson, nordisk ansvarlig for Expedia.

Hvad der er mindre overraskende er, at det især er de unge, som oftest deler deres ferieoplevelser. Næsten fire ud af fem af de 18-29-årige har delt feriebillederne på sociale medier, og undersøgelsen viser, at interessen stille og roligt falder med alderen.

Og er du på vej på ferie, kommer her et tip: Drop at dele billeder af hotelværelser og de klassiske billeder, hvor man lader som om, at man støtter et stort objekt langt væk. Undersøgelsen viser nemlig, at dine venner ikke gider at se dem.

Dagens Gossip