Hvis du hader smagen af fisk: Få gode råd her

Kniber det med at spise fisk to gange om ugen? Fisk har et højt indhold af vigtige næringsstoffer og giver dig både D-vitamin, jod og selen foruden de vigtige omega-3 fedtstyre. Men er du ikke så pjattet med smagen af fisk, kan det være svært at få den anbefalede mængde fisk om ugen, som er på 350 gram.

Hvis fisk ikke lige falder i din smag, kan du alligevel godt sikre dig de vigtige mineraler. Ifølge madskribent Camilla Biesbjerg Markussen fra magasinet Mad! er der flere måder, hvorpå du kan skjule fiskesmagen.

- Brug stærke krydderier i dine fiskeretter, hvis du vil skjule smagen af fisk. For eksempel har thairetter med kokosmælk og karrypasta en meget gennemtrængende smag, som kan overstige smagen af fisk, forklarer Camilla Biesbjerg Markussen.

Få opskriften på lækre thaifiskefrikadeller med wokgrøntsager på magasinetmad.dk

Fisk i svøb

Et andet trick er ifølge Camilla Biesbjerg Markussen at panere fisken, hvis du vil nedtone fiskesmagen.

- Paner fisken i grov rasp eller i knuste cornflakes. Et andet sjovt tip er at panere den i knuste TUC-kiks – det giver en god smag, forklarer hun.

Vil du uden om en gennemtrængende fiskesmag, så gå efter hvide fisk. Torsk, rødspætter og pangasius er gode valg, hvis du vil sikre dig fisk til aftensmad uden sure miner omkring bordet.

Er du mere til sushi, så find opskrifter på sushi på madogbolig.dk

Af Line Sølvhøj Johansson, Mad & Bolig, NewsDesk Aller Media, foto: Jakob Helbig.

Dagens Gossip