IBA'ere tænker ud af boksen for Würth

Hammere, vaterpas og skruetrækkere er ikke redskaber, de studerende på IBA International Business Academy bruger mest i hverdagen. Men det skræmte dem absolut ikke væk, da de skød et udviklingssamarbejde med den koldingensiske virksomhed, Würth, i gang.

- Bare fordi vi er piger kan vi godt hjælpe med at markedsføre værktøj. Det er kun en god udfordring at arbejde med en problemstilling, vi ikke har prøvet før, siger Camilla Soelberg, der er 22 år og studerende på uddannelsen bachelor i internationalt salg og marketing.

Hendes studiemakkere, Mette Holmegaard, Eva Lorenzen og Janni Juhl Lauritzen mener, at de studerende blandt andet kan bidrage med evnen til at tænke ud af boksen.

- Som virksomhed har man måske en tendens til at låse sig fast i indgroede mønstre, og her kan vi hjælpe dem med at skubbe til de gamle rammer og vaner, siger Mette Holmegaard, 24.

”Vildt interessant”

Under præsentationen sprøjtede det mildest talt med gode overvejelser og konkrete forslag fra de unge hjerner. Nye koncepter til at undgå dyrt spild og fejl på byggepladsen, til værktøj med udvidede funktioner og til at blive en mere bæredygtig virksomhed var blot et udvalg.

Michael Gadegaard, der er marketingchef hos Würth, var begejstret over strømmen af idéer:

- Det er vildt interessant at få de unges bud på at bringe værktøj på markedet på nye og spændende måder. De er super gode til at tænke tanker om en verden, de ikke kender i forvejen, siger han.

I projektet med Würth kobler de studerende teorien fra bøgerne og får lov at afprøve deres færdigheder i virkeligheden. Den form for samarbejde på tværs er fremtiden, siger Rickard Lindquist, der er uddannelsesdirektør på IBA.

- Vi kan tilbyde virksomheder viden og dygtige studerende og dermed støtte virksomhederne, hvilket er et område, vi forventer vil vokse fremover.

Dagens Gossip