Inderne laver deres egen "Ice Bucket Challenge", men de kalder det...

"Nej til klik-tivisme - tag udfordringen op uden for Facebook."

Sådan lyder opfordringen fra en nystartet Indisk velgørenhedsorganisation på deres Facebook-side.

Organisationen er inspireret af den populære "Ice Bucket Challenge", der for alvor har hærget på de sociale medier i løbet af de seneste 14 dage.

Men i stedet for at hælde en kold spand vand ud over hovedet på sig selv opfordrer organisationen folk til, at man går ud og giver en spand ris til nogen, der virkelig har brug for den. Derefter skal man nominere fem venner til at gøre det samme.

Læs også: Hvis du kun må se én Ice Bucket Challenge mere, skal du se den her

Idéen opstod, da journalisten Manju Latha Kalanidihi hørte om den verdensopspændende udfordring til fordel for muskelsygdommen ALS. Hun tænkte, om det var muligt at bruge dens popularitet på de sociale medier for at bekæmpe fattigdom og sult.

På blot to dage fik organisationen 10.000 likes på Facebook, og #RiceBucketChallenge er allerede blevet et fænomen på nettet.

Nu håber arrangørerne, at folk rent faktisk vil gå ud i verden og gøre en forskel i stedet for bare at klikke på "like" og "del".

Dagens Gossip