Jobindex entrer mediebranchen med køb af Computerworld

Selskabet bag Danmarks største jobdatabase, Jobindex, gør nu sinn entre på mediemarkedet og køber Computerworld og IDG Danmark. Udover medierne får Jobindex samtidig jobplatformen Jobworld, IDG Kurser, IDG Event, community-sitet Eksperten.dk samt marketingområderne IDG Connect, IDG Direct og Technetwork, oplyser Jobindex onsdag til fondsbørsen.

"Der er ikke noget nyt i at jobannoncer finansierer nyhederne, men det er nyt, at et jobsite køber et nyhedssite, og det er vist første gang at et nyhedsmedie, en jobdatabase og et rekrutteringsfirma supplerer hinanden på den måde. Sammen kan vi skabe et fagligt netværk af IT-folk, der kombinerer nyheder, diskussioner og indhold, leveret af brugerne, og samtidig giver brugerne indgang til en masse job- og karrieremuligheder." siger Jobindex’ direktør og stifter, Kaare Danielsen.

Derfor bliver der ikke lavet om på strukturen i Computerworld og de underliggende medier, der føres videre som uafhængige medier i et særskilt selskab under Jobindex med navnet Jobindex Media.

Jobindex er børsnoteret på minibørsen, First North. Med købet af IDG Danmark forventer Jobindex en omsætning på 140 mio. kr. og et driftsoverskud på 25 mio. kr før skat i 2013, mod tidligere udmeldt forventet omsætning på 120 mio. kr. og driftsoverskud på 30 mio. kr. Jobindex forventer, at opkøbet giver positiv påvirkning på indtjeningen fra 2014. Parterne i handelen har valgt ikke at oplyse købesummen.

Søren Queitsch, der er adm. direktør for IDG Danmark A/S, fortsætter i denne stilling i Jobindex Media A/S.

 

Dagens Gossip

Dagens TV