Jyske Bank er ny hovedsponsor i FC Midtjylland

Når FC Midtjylland tirsdag 14. juli spiller den første kvalifikationskamp til Champions League, bliver det med et nyt logo på brystet: Jyske Bank.

Jyske Bank og BRF Kredit bliver nemlig ny hovedsponsor i FC Midtjylland, hvor det Silkeborg-baserede pengeinstitut afløser Hessel, der har været hovedsponsor siden februar i år.

Aftalen er ud over et fast beløb suppleret med en præstationsbonus, og i første omgang er aftalen etårig.

- Vi er stolte over aftalen med Jyske Bank og BRF Kredit. Den understreger, at vores strategi om at kunne tiltrække både nationale og forhåbentlig internationale partnere er rigtig, siger FCM-formand Rasmus Ankersen i en pressemeddelelse.

Jyske Banks ordførende direktør, Anders Dam, ser frem til samarbejdet med de forsvarende danske mestre.

- Vi har gennem samarbejdet omkring mesterskabskanalen lært FC Midtjylland at kende som en nytænkende organisation med en stærk kommunikativ platform.

- Vi vurderer, at et hovedsponsorat hos de danske mestre fra FC Midtjylland kombineret med mesterskabskanalen er et forretningsmæssigt godt tiltag, siger Anders Dam.

Jyske Bank eksponeres med BRF Kredit på FCM's sorte hjemmebanetrøje, mens Jyske Bank kommer på brystet af den røde trøje i Champions League-kvalifikationen samt den lyngfarvede udebanetrøje.

Hessels hovedsponsorat løb oprindeligt frem til sommeren 2016, men bilforretningen har indvilget i at afgive "trøjen" til Jyske Bank samtidig med, at virksomheden opretholder sit økonomiske engagement i FC Midtjylland.

- Det er en helt ekstraordinær gestus, der vidner om Hessel-familiens historiske veneration for FC Midtjylland, konstaterer Rasmus Ankersen.

/ritzau/

Dagens Gossip