Klagerne vælter ind: Telenors webmail ramt af nedbrud

Skrevet af Ann Katrine Warren

05/06/2013

Dagens topnyheder

De kæmper hos Telenor i dag. Både med at få teknikken til at fungere og med at svare på henvendelser fra utilfredse kunder. Ved middagstid blev Telenor ramt af et nedbrud på webmailen, som berører omkring 60.000 kunder, og her til aften er systemet stadig ikke kørende.

Den gode nyhed er, at man har identificeret problemet - den dårlige er, at der kan gå op til 24 timer endnu, inden folks mail kører normalt igen.

Bliv venner med Dagens.dk på Facebook - klik her og vær med

- Vi er klar over, at dette er til stor frustration for mange webmail-kunder, og vi undskylder over for alle, der ikke kan bruge deres mail, skriver selskabet på sin Facebook-side.

Den seneste tid har Telenor haft en række problemer med blandt andet deres webmail. Så sent som tirsdag var den også gal.

Det kan også tydeligt ses på reaktionerne fra kunderne, som nærmest at ved at vælte selskabets Facebook-side, selv om medarbejderne gør deres bedste for at svare så mange henvendelser som muligt. 

- Det er jo ikke kun webmail, den er gal med. Vores alm. mail virker heller ikke for gud ved hvilken gang. Kære Telenor mail server: På en skala fra 1 til 2 (hvor 2 er taget), hvordan synes du så selv det går, skriver kunden Henrik Ulriksen på Facebook-siden.

- Jamen så må vi være en 1er. Men du har helt ret, lige nu må vi indrømme teknikken driller rigtig meget, og det har været op ad bakke hele dagen. Vi er frygtelig kede af de problemer vi skaber for jer lige nu, men jeg kan garanterer dig for, vi gør absolut alt hvad vi kan, svarer Telenor-medarbejderen Nicolai.

Kunder kan følge situationen på Facebook, hvor Telenor løbende opdaterer om driftsituationen.