Kolding øger selvbetjeningen på nettet

Kolding Kommune er klar til at tage hul på et nyt digitalt kapitel. Nu bliver det nemlig obligatorisk for kommunens borgere at betjene sig selv digitalt på yderligere 29 områder. Det er dog ikke alle 29 områder, der vedrører kommunale løsninger.

Men blandt de kommunale selvbetjeningsløsninger er blandt andre:

• Støtte til kropsbårne hjælpemidler

• Meld udrejse

• Valg af læge

• Ansøg om vielse

• Navngivning og navneændring

• Ansøgning om økonomisk friplads

• Ansøgning om lån til betaling af ejendomsskatter

Selvbetjeningsløsningerne på nettet er en digital service der øger kommunens åbningstid. Borgerne kan benytte sig af løsningerne, når det passer dem bedst, og ikke kun i kommunens åbningstid. Samtidig frigør den digitale kommunikation ressourcer, der kan bruges på andre velfærdsopgaver.

I de næste par måneder vil borgerne opleve, at kommunen sætter endnu mere fokus på digital selvbetjening, borger.dk og Digital Post.

Borgerservice og biblioteker står klar med hjælp

Kommunen står klar til at hjælpe de borgere, der har behov for vejledning til at bruge de digitale selvbetjeningsløsninger, og fortælle hvordan overgangen til selvbetjening bliver smidigst.

De borgere, der af konkrete grunde ikke kan benytte digital selvbetjening, vil forsat have mulighed for at henvende sig til det offentlige på anden vis fx telefonisk eller ved personligt fremmøde.

Dagens Gossip