Kommentator: S-kampagne kan blive for selvtilfreds

Det store regeringsparti indleder mandag den nye kampagne, hvor man på sociale medier vil gøre opmærksom på, hvad man har opnået siden 2011, men ifølge Thomas Larsen er der en fare for, at Socialdemokraterne vil støde vælgerne fra sig.

»Hvis kampagnen kommer til at virke selvtilfreds, hvor man slår sig på brystet med alt det, man har udrettet, kan det faktisk få en negativ modtagelse blandt vælgerne. Regeringen har langt større behov for at få overbevist danskerne, om at det var rigtigt at tage opgøret med lærerne, give selskabsskattelettelser og lave reformer om SU og kontanthjælp,« siger han.

I kampagnen kan vælgerne se 170 tiltag, reformer og aftaler, som regeringen har lavet, siden den kom til magten tilbage i 2011. Ifølge Thomas Larsen er der en god forklaring på, hvorfor man vælger at samle en liste med resultater.

»Regeringen har været under hård kritik fra vælgerne. Derfor har de ledende strateger i regeringen følt, at der er brug for at vise, hvad regeringen har præsteret totalt set,« siger kommentatoren, der peger på, at PR-kampagner ikke vender en folkestemning alene.

»En kampagne ændrer intet af sig selv. Det vigtige for Helle Thorning-Schmidt (S) og kompagni bliver at få fortalt vælgerne, hvorfor det var nødvendigt at føre den politik, man har ført,« siger han.

Modernisering af den offentlige sektor, afskaffelse af fattigdomsydelser og en kontanthjælpsreform er nogle af de politiske resultater, som Socialdemokraterne lægger frem i kampagnen. Man gør også vælgerne opmærsom på en ændring i loven om Statstidende, etableringen af en årlig landdistriktskonference og en regelændring, der sikrer, at kolonihaver kan lejes ud til under markedspris.

Dagens Gossip