Kovending af DBU i nyt partnerskab med spillefirma

Skrevet af admin

09/06/2015

Dagens topnyheder

Dansk Boldspil-Union (DBU) præsenterede i torsdags et nyt samarbejde med spillefirmaet Tipico til en værdi af 6,7 millioner kroner.

På lørdag uddeler DBU's sponsor en kupon med gratis spil for 50 kroner på delelementer i en fodboldkamp såsom "flest hjørnespark" eller "gule kort".

Tipico deler kuponerne ud til alle tilskuere over 18 år i Telia Parken i forbindelse med Danmarks EM-kvalifikationskamp mod Serbien.

Med det nye samarbejde ser DBU ud til at gå i en anden retning, end unionen gjorde for ni måneder siden, da man opfordrede til en hård linje på det område i forbindelse med en stor rapport om matchfixing med Kulturministeriet som afsender.

- DBU er imod matchfixing og overdrevet brug af alkohol - men vi mener godt, at vi kan have Tipico og Carlsberg som kommercielle partnere. Det er forhold, vi nøje har overvejet, inden vi indgår aftalerne, siger DBU's kommercielle direktør, Katja Moesgaard, til Jyllands-Posten.

DBU og Danmarks Idrætsforbund (DIF) anbefalede ellers et decideret forbud mod spil på delelementer i en fodboldkamp sidste år. Men det kan man sagtens spille på hos Tipico.

- Det er en rabat på at spille. Vi udbyder ikke livebetting, men vi aktiverer vores fans, som får en rabat på 50 kroner.

- Det er, hvad det er, og så er det personen over 18 års eget ansvar, om vedkommende vil gøre det eller ej, forklarer Moesgaard og tilføjer:

- Der er personer, som spiller. Om det er Tipico eller Danske Spil, så spiller de. Det er en del af en fodboldfans liv at bette. Det er ikke noget, vi opfordrer til, men vi er på det marked, hvor de også er.

/ritzau/