Kreativ valgkampagne: LA-politiker deler "falske" Timberlake-billetter ud

Liberal Alliances spidskandidat til kommunalvalget på Frederiksberg, Laura Lindahl, starter i morgen en gimmick i slutspurten i valgkampen.

Hun vil dele flyers ud, som til forveksling ligner en ægte Justin Timberlake billet. Det skal fange de unges interesse for politik.

Budskabet i gimmicken er, at man ville have råd til koncertbilletten, hvis ikke man blev tvunget til at betale for den kultur eller de prestigeprojekter som politikerne mener, er god kultur.

- I Liberal Alliance vil vi øge den personlige frihed, herunder friheden til at vælge, om man vil bruge sine penge på opera i Frederiksberg have eller Justin Timberlake i Parken. Smag er forskellig - og derfor skal vi væk fra politisk smagsdommeri, siger Laura Lindahl.

Laura Lindahl har ry for at søsætte kreative kampagner. Ved folketingsvalget i 2011, hvor hun også var opstillet kandidat for Liberal Alliance, var hun idekvinden og afsenderen af kampagnen om fiktive p-bøder.

Hun delte en nat 10.000 fiktive p-bøder ud til bilejere i København, ved at lægge "bøden" i forruden på bilerne. Så næste morgen vågnede 10.000 bilister i København op til, hvad de troede var en p-bøde. Budskabet her var, at man bedre ville kunne kapere en p-bøde, hvis man ikke i forvejen havde betalt så høje afgifter på bilen.

 

Top partnere


Lån penge
Find det bedste lån til dig, der lige står og mangler penge her og nu til en rejse eller en ny computer.


Vejle24
Vejles nye netavis med seneste nyt fra Vejle og omegn.
 

Dagens Gossip