Lærke, Mads og Kristian så mand dø på deres fly: Vi fik tilbudt en sandwich og intet andet af personalet

Fredag eftermiddag skulle et Norwegian-fly være lettet fra Kastrup Lufthavn og være fløjet mod Alicante i Spanien.

Kort før afgangen faldt en mandlig passager dog om i flyet, hvilket endte fatalt, skriver Ekstra Bladet.

Personalet gik i panik og hjalp ikke manden hurtigt nok. Desuden fik medpassagererne, som så manden dø, ingen hjælp efterfølgende. Sådan lyder kritikken fra blandt andre Kristian Rasmussen:

- Man begyndte først med førstehjælp, da en mandlig passager kom til for at hjælpe. Men da var der gået fem minutter. Det var også først her, man benyttede flyets hjertestarter, forklarer han til Ekstra Bladet.

Kristian Rasmussen sad syv rækker væk fra den døende.

Læs også: Fly måtte vende om på grund af fælt lugtende bæ: Vanvittigt, mener passager

Alle passagerer blev efterfølgende bedt om at forlade flyet – herunder Lærke Jensen, Mads Rademacher og Kristian Rasmussen, som alle kritiserer over for Ekstra Bladet, at de ikke fik nogle informationer eller blev tilbudt nogle former for krisehjælp eller samtaler efter hændelsen.

- Det eneste vi fik, var en sms. Vi fik ingen andre informationer overhovedet, og vi blev ikke tilbudt nogen former for hjælp. Vi blev tilbudt en sandwiches i lufthavnen. Det var dét, uddyber Kristian Rasmussen.

Mads Rademacher havde sine to sønner med på flyet, og han kritiserer også det manglende tilbud om krisehjælp. Han nævner dog også sin bekymring for flypersonalet, der var skiftet ud, da de rejsende kom ombord på flyet igen:

- Spørgsmålet er, om besætningen fik krisehjælp, for der stod to stewardesser og hulkede, da vi forlod flyet, siger Mads Rademacher.

Norwegian Ailines melder selv tilbage, at de er ved at undersøge forløbet, men at selskabet ikke automatisk tilbyder krisehjælp, når der dør en passager ombord på et af deres fly.

Dagens Gossip