Lego lancerer hjemmegående far og business-mor

Skrevet af Marie Milling

23/02/2016

Dagens topnyheder

Verdenen har ændret sig meget i forhold til, hvordan den så ud for et par årtier siden.

Men når verdenen ændrer sig, så skal børnenes legetøj også vise det.

Læs også: Handicappet Lego-figur i kørestol kommer på markedet til juni

Derfor har Lego lanceret en linje, hvor faderen er hjemmegående, og mor er business-woman klædt i jakkesæt.

De nye figurer blev vist frem på New Yorks legetøjsmesse i torsdags.

Den hjemmegående far har et stort skæg, og så har han en baby i klapvogn.

Det skriver det amerikanske medie Today.

Spejle verdenen omkring
Udover de mere moderne udgaver af en far og mor, så er der også udgaver af den gule lego-figur, som har et handicap.

- Vi skal være i kontakt med verdenen omkring os, siger direktør for Lego Søren Torp Laursen til Fortune Magasin og fortsætter:

- Vi prøver at vise verdenen omkring os og lytte til vores forbrugere.

Læs også: Far hylder mødres hårde arbejde: Fortjener respekt

Der har tidligere været underskriftindsamlinger lavet for at påvirke, at man fik flere kvindelige figurer blandt de små gule plastikmennesker.

Det var nemlig kun 16. procent af dem, der var kvindelige figurer, og derfor ønskede folkene bag, at Lego lavede en hel gruppe kvindelige forskere i en serie.

40.000 skrev inder på underskriftindsamlingen.

Følg Dagens Kvinder for flere lignende artikler: