Magasin til unge kvinder lukker

Lukningen af Bazar hænger også sammen med unge kvinders ændrede medievaner, hvor digitale og mobile medier vinder frem.

»Det er desværre ikke længere muligt at opretholde en økonomisk bæredygtig forretning for Bazar – og det er det vi desværre må tage konsekvensen af i dag, hvor vi har besluttet at lukke Bazar. Vi oplever, at Bazars målgruppe er meget flygtig og hurtigt konverterer mod de digitale og mobile medier på bekostning af print. Dermed er læsernes købsfrekvens blevet for lav til, at det er lønsomt at drive magasinet videre,« siger udgiverdirektør i Aller Media Per Ingdal i en pressemeddelelse.

Magasinet, der primært har henvendt sig til unge kvinder, rammer ifølge Per Ingdal en målgruppe, som er attraktiv for virksomheden, derfor vil Aller Media også i fremtiden arbejde med at udvikle udgivelser til målgruppen.

Aller Media A/S udgiver blandt andet Familie Journalen, Billed-Bladet og Femina. Med 2,7 millioner eksemplarer om ugen har Aller Media 73 procent af markedsandelen på ugeblade og 24 procent på magasiner.

Sidste nummer af Bazar udkommer 20. juni 2013.

Dagens Gossip