McDonald’s kender din skumle, lille hemmelighed - nu vil de gerne have dig til at dele den med andre

Gæsterne på McDonald’s har ofte små, personlige ritualer omkring maden.

Selvom fastfoodgiganten sælger burgere, pomfritter og sodavand som menuer, vælger mange spisende at købe forskellige ting for derefter at sammensætte dem på kryds og tværs.

Nogle dypper eksempelvis pomfritterne i chokoladesovsen fra en Sundae. Andre kommer chili cheese tops i deres cheeseburger.

Det ved McDonald’s godt - selvom mange af gæsterne formentlig tror, at deres kreative, lille hemmelighed ikke er kendt af andre. Derfor har den danske del af kæden nu lavet en ny kampagne, som skal sætte fokus på kundernes kreativitet.

Under hashtagget #McHack kan man uploade billeder af sin specieldesignede og personlige menu til Instagram og navngive den. De næste tre uger bliver der hver uge kåret en “Ugens McHack”.

Vinder-retten bliver udvalgt ud fra kriterierne kreativitet, smag og navn. Vinderne kan præsentere deres ret på film, og de enkeltdele fra menukortet, som bruges til retten, kommer efterfølgende på tilbud, så andre kan prøve den.

Læs også: McDonald’s lancerer pomfritter med chokoladesovs

I går lagde McDonald’s en video for kampagnen op på sin Facebook-side. Debatten viser med al tydelighed, at der er mange, der blander produkterne på kryds og tværs - og også at der er mange følelser involveret.

 

Se videoen herunder.

Følg Dagens Opskrifter for flere lignende artikler:

 

 

Dagens Gossip

Dagens TV