Mindre søvn kan gøre dig fed: Drop at stå ekstra tidligt op for at træne

Mangel på søvn, kan forårsage et ekstra indtag af kalorier, og dermed at man smider ekstra kilo på hofterne eller maven.

Man skal nemlig ikke kun tænke i sund mad og træning, hvis man gerne vil holde den slanke linje.

En times søvn mere eller mindre, end det man normalt får, betyder i gennemsnit, at man indtager 200 kalorier ekstra den dag.

Det er, hvad der svarer til to kugler is, skriver Dailymail.

Afbrudt søvn giver snacksult
Så derfor skal de overambitiøse motionister måske holde igen, hvis de vil sætte vækkeuret tidligere.

Den udenlandske undersøgelse er lavet blandt 324 teenagere.

Læs også: Taxachauffør anholdt for voldtægt af ung sovende pige

Og ikke alene påvirker ens søvnvaner indtaget af kalorier, men også hvordan og hvornår man spiser.

Hvis man får afbrudt sin søvn, så er der 60 procent højere chance for, at man spiser snacks lige inden sengetid.

Grunden til at søvn påvirker indtag af kalorier, tror man, enten skyldes hormonelle forstyrrelser, eller fordi man simpelthen bliver trætter, og med større sandsynlighed ender på sofaen, med slik og fjernsyn.

Dagens Gossip