Mobilsnak i bilen skader firmaers image

Det viser en ny undersøgelse fra Rådet for Sikker Trafik og TDC. Her siger 25 procent, at de dagligt oplever førere af varebiler, lastbiler eller busser tale i håndholdt mobil. I samme undersøgelse svarer 68 procent, at det påvirker deres holdning negativt til det pågældende firma, når de ser det.

»Der er ingen tvivl om, at det er dårlig reklame, hvis en chauffør er uopmærksom bag rattet. Uopmærksomhed er skyld i hver tredje trafikulykke, og derfor giver det god mening, at folk tager afstand fra trafikanter, der ikke har fuld fokus på trafikken,« siger Søren Ørsted Pedersen, pressekonsulent i Rådet for Sikker Trafik, i en pressemeddelelse.

Mange mennesker bruger halvdelen af arbejdstiden i deres firmabil. En tidligere undersøgelse fra Rådet for Sikker Trafik viser, at 30 procent af alle dødelige arbejdsulykker sker i trafikken. Hvert år er cirka 1.400 mennesker involveret i en trafikulykke, mens de er på arbejde.

1152 personer deltog i undersøgelsen, der fandt sted fra 19. til 24. april.

Dagens Gossip