Modeller med former og brunt hår sælger mere frækt undertøj

At bruge kurvede modeller er ikke kun et signal om, at man ønsker mangfoldighed i afbildingen af kvinder i modebranchen.

Det er tilsyneladende også smart forretning. I hvert fald hvis man skal tro lingeri-mærket Adore Me, der har base i New York Undertøj, der bliver markedsført på modeller med former, sælger nemlig bedre. Det skriver Metro.co.uk.

Virksomheden lavede tre reklamefilm. En viste en gruppe blonde modeller, en anden modeller med brunt hår og en tredje havde en kurvet brunette som model.

Derefter testede Adore Me de forskellige reklamer blandt en gruppe af deres kunder og analyserede ud fra deres købevaner, hvilket look eller hvilken stil de foretrak.

Læs også: Fatkini: Kurvede kvinder viser sig frem

Overraskende nok viste undersøgelsen, at den 30 sekunder lange video med en plussize model med brunt hår gav fire gange så meget salg i forhold til reklamen med den tyndere, blonde model.

- Brunetter sælger bedre end blondiner. Vores kunder og kvinder generelt foretrækker brunetter, når det handler om at købe lingeri, siger virksomhedens stifter Morgan Hermand-Waiche.

Dagens Gossip

Dagens TV