Monrad & Rislund åbner Brodtgaards Legetøjsmagasin

Sidste år begyndte Monrad & Rislund at sælge velsmagende øl under betegnelsen, Pladderballe Bryghus, og succesen er til at føle på.

- Vi regner med i indeværende år at række mellem 3 og 400.000 flasker øl over disken alene i Coop-butikkerne, og hertil kommer at vi for et par måneder siden så småt er begyndt at åbne for salget af ø l til hoteller, restauranter og cafeer, fortæller Monrad & Rislund.

Der er fire Pladderballe-øl på markedet, Monrad & Rislund Classic, som er en pilsner, Brodtgaard Basement reserve, som er en amerikansk pale ale, Kakerlakpuler, som er en stout, og endelig Kalapøjser, som er en brown ale, der på den senest afholdte ølfestival i København i en blindsmagning opnåede publikumsprisen, som festivalens tredjebedste øl.

Foruden de fire gængse øl, brygger d´herrer også en påskebryg en og julebryg, hvoraf sidstnævnte sidste jul blev revet nedad hylderne i et omfang, så der måtte meldes udsolgt længe inden jul.

Men succes avler jo som bekendt mere succes. Så nu har de to bryggeridirektører åbnet en butik på nettet, hvor de blandt andet sælger t-shirts med Pladderballe Bryghus-sloganet: "Det er åndssvagt at dø af druk.... så kan man jo ikke få sig en bajer mere".

Butikken har fået navnet, Brodtgaards Legetøjsmagasin efter den nok så bekendte forretning fra Monrad & Rislund-universet, hvorfra grosserer Aage Brodtgaard blandt andet solgte bimsetøj.

Nu er det ikke bimsetøj, der sælges, men t-shirts i alle størrelser. Det har de gjort i et omfang, så der to dage efter, at butikkens eksistens blev offentliggjort på Facebook, kunne meldes fuldstændig udsolgt.

Dagens Gossip