Nu får Coca Cola nyt design

Coca Cola vil have et ens udtryk på alle sine produkter og lancerer derfor et nyt design, som skal præge samtlige flasker og dåser fremover.

Den ikoniske røde farve skal være synlig på alle produkterne, og det skal derfor eksempelvis være slut med at finde helt sorte Cola Zero på hylderne. Det skriver BusinessWire.

Det nye brand er en del af en strategi, som den globale virksomhed har arbejdet på i flere måneder.

Et af formålene, udover at præge alle produkter med den røde farve, er at associere brandet Coca Cola med at ”træffe aktive valg”. Ved at tydeliggøre, hvilken slags cola man drikker, mener virksomheden, at man er med til at vælge en drik, der passer bedst til ens smag, livsstil og kost.

Alle flasker og dåser får derfor en farvestribe i toppen af emballagen. Sort symboliserer Cola Zero (med intet sukker og få kalorier i), sølv symboliserer Cola Light (uden sukker i), grøn symboliserer den nyeste Cola Life (med stevia i):

Indtil nu har colaflaskerne haft et forskelligt design og udtryk, men ideen med det nye tiltag er “at samle hele Coca Cola familien under ét design”.

De første pakker med det nye design kommer på det mexianske marked i starten af maj, og derfra rulles designet ud på andre markeder verden rundt resten af år 2016 og ind i år 2017.

Læs også: Derfor smager McDonald’s Coca Cola bedre

Læs også: Sådan går det med din krop, hvis du kun drikker cola

Følg Dagens Forbrug for flere lignende artikler:

 

 

Dagens Gossip