Nu kommer »Downton Abbey«-tøjet

Skrevet af Aller

16/08/2013
Produceten bag det historiske TV-drama tager konsekvensen af seriens enorme popularitet og sender stribevis af produkter i handlen. Der kommer blandt andet boligtekstiler, tøj og skønhedsprodukter, ligesom hele familien kan samles om et »Downton Abbey«-brætspil. Produkterne til skønhedspleje bliver nogle af de første, der sendes på markedet og det bliver med start i seriens hjemland. Den britiske stornagasinkæde Marks and Spencer lancerer en »Downton Abbey«-serie bestående af blandt andet håndsæbe, læbepomade, neglelak, lipgloss og hudlotion. Dertil kommer duftlys som dem, man kunne forestille sig stå på adelskvindernes toiletborde i 1930erne. Emballagerne forsynes med citater fra TV-serien - eksempelvis en udtalelse, Maggie Smiths figur, enkegrevinden af Grantham, lod falde i første afsnit: »Ingen vil kysse en pige i sort«. De amerikanske og canadiske forbrugere får som de første mulighed for at købe »Downton Abbey«-smykker, ligesom er er en kollektion af udsøgt julepynt på vej. Der er endvidere udsigt til, at seerne i USA præsenteres for en serie dukker. De mange merchandise-tilbud kommer, netop som »Downton Abbey« står på tærsklen til fjerde sæson og der er en grund til, at det har ventet så længe. »Vi ønsker ikke at haste noget igennem og vi vil heller ikke tæppebombe detailhandlen«, fastslår seriens producer Gareth Neame og understreger, at udvalget også skal holde standard. »Når en serie er så global som »Downton Abbey«, har jeg ingen problemer med at tilbyde fansene produkter, der kan styrke deres forhold til historien, men tingene skal være i orden«, slutter produceren.

Dagens topnyheder

Produceten bag det historiske TV-drama tager konsekvensen af seriens enorme popularitet og sender stribevis af produkter i handlen. Der kommer blandt andet boligtekstiler, tøj og skønhedsprodukter, ligesom hele familien kan samles om et »Downton Abbey«-brætspil. Produkterne til skønhedspleje bliver nogle af de første, der sendes på markedet og det bliver med start i seriens hjemland. Den britiske stornagasinkæde Marks and Spencer lancerer en »Downton Abbey«-serie bestående af blandt andet håndsæbe, læbepomade, neglelak, lipgloss og hudlotion. Dertil kommer duftlys som dem, man kunne forestille sig stå på adelskvindernes toiletborde i 1930erne. Emballagerne forsynes med citater fra TV-serien - eksempelvis en udtalelse, Maggie Smiths figur, enkegrevinden af Grantham, lod falde i første afsnit: »Ingen vil kysse en pige i sort«. De amerikanske og canadiske forbrugere får som de første mulighed for at købe »Downton Abbey«-smykker, ligesom er er en kollektion af udsøgt julepynt på vej. Der er endvidere udsigt til, at seerne i USA præsenteres for en serie dukker. De mange merchandise-tilbud kommer, netop som »Downton Abbey« står på tærsklen til fjerde sæson og der er en grund til, at det har ventet så længe. »Vi ønsker ikke at haste noget igennem og vi vil heller ikke tæppebombe detailhandlen«, fastslår seriens producer Gareth Neame og understreger, at udvalget også skal holde standard. »Når en serie er så global som »Downton Abbey«, har jeg ingen problemer med at tilbyde fansene produkter, der kan styrke deres forhold til historien, men tingene skal være i orden«, slutter produceren.