Ny udvikling: Tiger bliver ikke smidt ud af US Masters

Det forlød ellers tidligere lørdag, at den amerikanske superstjerne stod til at blive diskvalificeret.

Men turneringens ledelse har lørdag besluttet, at Tiger Woods alligevel kan stille til start ved lørdagens finalerunde på Augusta-banen i USA.  

Grunden til, at den amerikanske superstjerne risikerede at blive diskvalificeret, var, at han havde forbrudt sig mod reglerne, da han på 15. hul af fredagens runde droppede sin bold to meter for langt tilbage fra det oprindelige udgangspunkt.

Og da Tiger Woods ikke havde anført de to ekstraslag på sit scorekort, som episoden normalt skulle have medført, så kunne han efter reglerne smides ud.

Men turneringens officials har i stedet besluttet blot at tildele Tiger Woods de to ekstraslag, så han nu er fem slag efter den førende Jason Day.

Episoden opstod, da Tiger Woods sendte et slag af sted, som ramte flaget, og herefter rullede bolden uheldigvis ned i en nærliggende vandgrav.

I en sådan situation foreskriver turneringens regler ellers, at spilleren (Woods, red.) skal forsøge at droppe bolden så tæt som overhovedet muligt på det oprindelige udgangspunkt for det seneste slag.

Men det gjorde Tiger Woods altså ikke. Han valgte i stedet at droppe bolden omkring to meter bagved det oprindelig udgangspunkt for sit seneste slag. Det indrømmede amerikaneren selv på fredagens pressekonference.

En forholdsvis ny regel kommer dog amerikaneren tilgode, da den tillader turneringens dømmende officials til at drage deres eget skøn i netop en situation, hvor et regelbrud først indberettes efter, det har fundet sted. 

Dagens Gossip

Dagens TV