Nybolig ligger i top på ny net-hitliste

En gennemgang af de første frigivne resultater viser, at Nybolig i de 181 postnummer-distrikter, hvor ejendomsmæglerkæden har forretningsadresser, på spørgsmålet om samlet kundetilfredshed har erobret førstepladsen i 38 procent af samtlige områder.

Nybolig indtager andenpladsen i 22 procent af områderne.

Bliv ven med Dagens Bolig på Facebook - Klik her

Til sammenligning er nærmeste konkurrerende kæde kun nummer ét på samlet kundetilfredshed i 15 pct. af de områder, hvor Nybolig har forretninger.

Bedømmelserne af landets ejendomsmæglere ligger som noget helt nyt offentligt tilgængelige på boligsiden.dk – ejendomsmæglernes egen boligportal. Her kan alle søge på postnummer eller kommune og lynhurtigt få et indblik i, hvordan tidligere købere og sælgere har oplevet deres bolighandel i det givne område.

Den samlede kundeanbefaling for hver enkelt mægler er angivet på boligsiden.dk dels efter et karaktersystem fra 1-10, dels efter et meget simpelt stjernesystem, hvor 5 er det maksimalt opnåelige.

- Vi har i mange år spurgt vores kunder, både købere og sælgere, hvordan de bedømmer Nybolig. Det nye er, at vi nu – sammen med den øvrige ejendomsmæglerbranche - deler disse oplysninger med hele Danmark. Det er unikt, at en branche på den måde offentliggør, hvordan kunderne bedømmer hver enkelt forretning i hele landet. For forbrugerne betyder det en større gennemsigtighed og tryghed end nogen sinde før, og vi er stolte over, at Nybolig scorer højt på samlet kundetilfredshed så mange steder, siger Nyboligs pressechef, Kim Pauli.

Dagens Gossip