Nyt dansktopmagasin rammer landets bladkiosker

Skrevet af Michael Lauritsen

15/02/2013
Dansktoppen har i et halvt århundrede været en fast del af mange danskeres hverdag og fester, og de fleste kan nynne med på hits som ”Smilende Sussi”, ”Den knaldrøde gummibåd”, ”Sikken fest”, og ”Sommer og sol”. Genren lever fortsat i bedste velgående, og for første gang nogensinde får dansktoppen sit helt eget magasin, når Aller Media mandag sender magasinet ”Alt om Dansktop” på gaden. Det nye magasin går helt tæt på nogle af de allerstørste dansktopstjerner, og i personlige interviews fortæller blandt andre Kandis-Johnny, Susanne Lana, Birthe Kjær, Dorthe Kollo, Peter Belli, Bjørn Tideman og Jørn Hjorting om deres liv med musikken og deres op- og nedture. Ifølge chefredaktør Anette Kokholm får dansktoppen alt for lidt plads i mediebilledet i forhold til, hvor populær musikken egentlig er. - Dansktop er folkets musik, og taget i betragtning hvor meget musikken fylder i danskernes bevidsthed, får den alt for lidt opmærksom hos de brede radio- og tv-kanaler. Dansktoppen har en stor og loyal fanskare, som elsker musikken – sangene er populære og mange af de gamle hits har vist sig at være tidsløse. Kunstnere som f.eks. Kandis og Birthe Kjær sælger tusindvis af albums, og der er ingen tvivl om, at der har manglet et dedikeret magasin om dansktopmusikken, der tager musikken alvorligt – se bare hvor populær TV 2 Charlie er, der henvender sig til samme målgruppe.

Mest læste i dag

Dansktoppen har i et halvt århundrede været en fast del af mange danskeres hverdag og fester, og de fleste kan nynne med på hits som ”Smilende Sussi”, ”Den knaldrøde gummibåd”, ”Sikken fest”, og ”Sommer og sol”.

Genren lever fortsat i bedste velgående, og for første gang nogensinde får dansktoppen sit helt eget magasin, når Aller Media mandag sender magasinet ”Alt om Dansktop” på gaden.

Det nye magasin går helt tæt på nogle af de allerstørste dansktopstjerner, og i personlige interviews fortæller blandt andre Kandis-Johnny, Susanne Lana, Birthe Kjær, Dorthe Kollo, Peter Belli, Bjørn Tideman og Jørn Hjorting om deres liv med musikken og deres op- og nedture.

Ifølge chefredaktør Anette Kokholm får dansktoppen alt for lidt plads i mediebilledet i forhold til, hvor populær musikken egentlig er.

- Dansktop er folkets musik, og taget i betragtning hvor meget musikken fylder i danskernes bevidsthed, får den alt for lidt opmærksom hos de brede radio- og tv-kanaler. Dansktoppen har en stor og loyal fanskare, som elsker musikken – sangene er populære og mange af de gamle hits har vist sig at være tidsløse. Kunstnere som f.eks. Kandis og Birthe Kjær sælger tusindvis af albums, og der er ingen tvivl om, at der har manglet et dedikeret magasin om dansktopmusikken, der tager musikken alvorligt – se bare hvor populær TV 2 Charlie er, der henvender sig til samme målgruppe.