Nyt lavprisselskab vil udfordre forsikringsgiganter

Lavprisselskaber har med succes udfordret etablerede selskaber inden for luftfart og mobiltelefoni, og nu er turen kommet til forsikringsbranchen.

Mandag bliver Next Forsikring lanceret. Det nye selskab, som udelukkende vil være tilgængelig online, satser på at hugge kunder fra forsikringsgiganter som Codan, Tryg og Topdanmark ved at sælge forsikringer til lavere priser, skriver Børsen.

Selskabet satser på at have 50.000 kunder i løbet af to-tre år.

- Det danske forsikringsmarked er gået i stå. Der er alt for lidt konkurrence, alt for høje salgsomkostninger, alt for megen administration og alt for lidt fokus på fremtidens kunder. Det forsøger vi at ruske op i nu, siger Next Forsikrings topchef, Pelle Martin Schmidt, til Børsen.

Selskabets målsætning er at "revolutionere" forsikringsmarkedet på samme måde som lavprisudbydere har gjort det på telemarkedet.

Blandt andet ved at holde sine administrationsudgifter på det halve af de etablerede selskabers niveau. Next Forsikring lægger ud med at tilbyde forsikringer af bil, hus, indbo, ulykke og hund.

- Vi står midt i en digital guldalder, hvor folk i stigende grad ønsker og forventer, at de kan ordne deres sager nemt og hurtigt i et brugervenligt onlinemiljø. Denne voksende gruppe af danskere har i dag ikke et oplagt valg af forsikringsselskab, siger han til Børsen.

Topdanmark anser ikke den nye aktør som en trussel. Erik Adrian, selskabets privatkundedirektør, siger, at med i forvejen over 100 selskaber mangler der ikke konkurrence på forsikringsmarkedet.

/ritzau/

Dagens Gossip

Dagens TV