Smykkevirksomheden Pandora sælger armbånd og vedhæng som aldrig før.
Årsregnskabet for 2014 viser, at koncernen sidste år omsatte for 11,9 milliarder kroner, hvilket svarer til en stigning på 32,5 procent i forhold til året før.
Det er i Asien og Stillehavsområdet, at omsætningen er vokset mest, men Europa følger også fint trop med en omsætningsfremgang på 41,1 procent.
- Resultatet i fjerde kvartal er vores bedste til dato, hvilket bidrog til, at 2014 blev endnu en succesrigt år for Pandora.
- Vi øgede igen omsætningen til et rekordhøjt niveau drevet af kraftig vækst i alle geografiske området og alle produktkategorier, konstaterer administrerede direktør Allan Leighton, der i næste måned afløses af Anders Colding Friis.
Årets resultat blev på 3,1 milliarder kroner, hvilket er næsten en milliard bedre end i 2013.
Pandora åbnede i øvrigt i løbet af 2014 sin konceptbutik nummer 1400 på verdensplan.
/ritzau/