Parfume-giganter til kamp mod Matas

Sidste år åbnede Sephora to butikker i København, og kosmetikkæden er klar til at fortsætte ekspansionen. Det skriver dagbladet Børsen.

»Vi er glade for den start, vi har fået i Danmark indtil videre, så vi holder fast i vores plan. Vi føler, at der er plads til, at vi kan åbne mange flere butikker i Danmark,« siger Oliver Schaffer, der er direktør for international forretningsudvikling til Sephora, til avisen.

Planen er at åbne seks til otte nye butikker i større danske byer inden for de næste par år, ligesom han ikke afviser, at Sephora kunne være interesseret i at overtage nogle af de selvstændige 35 Matas-butikker, som ikke er en del af børsnoteringen.

Også i Magasin venter kommunikationschef Jan Helleskov, at stormagasinet vil fortsætte med at vinde markedsandele i de kommende år.

I Matas tager bestyrelsesformand Søren Vestergaard-Poulsen, partner i CVC Capital Partners, dog de andre kæders ambitioner med ophøjet ro:

»Vi har ikke set konkurrencebilledet forandre sig væsentligt de senere år. Og vi forventer heller ikke, at konkurrencebilledet vil forandre sig væsentligt,« siger han ifølge avisen.

Matas-kæden, der børsnoteres inden sommerferien, har i alt 294 butikker samt to i Sverige.

Dagens Gossip