Pelle Hvenegaard dropper TV-job og springer ud som iværksætter

For nogle mennesker lykkes det succesfuldt at lægge ruten om i deres liv.

Pelle Hvenegaard, som man kender som vært på programmet Dagens Mand på TV2, har droppet sit tidligere erhverv for en ny iværksættertilværelse.

Han har nemlig fundet på en smart løsning til at holde seere foran TV-skærmen, når der kommer reklamer.

Løsningen er appen Addies.

Med den kan man deltage i en konkurrence, hvor man kan finde svaret i en reklameblok på TV.

- Ideen kom af, at det er utrolig svært at fastholde folk foran tv-skærmene, når der kommer reklamer. Reklameblokkene blive jo brugt til at gå på toilettet, tjekke telefonen og alt muligt andet, siger Pelle Hvenegaard til MX.dk og fortsætter:

- Så tænkte jeg: Vi skal have en reklame-quiz, hvor man kan vinde præmier ved for eksempel at kunne svare på, hvilken farve bilen havde i Opel-reklamen.

Læs også: Leonardo DiCaprio: Derfor var min mor min Oscar-date

Appen har været oppe og køre tre måneder nu, og den har allerede fået over 4500 brugere.

Selvom Hvenegaard startede med at lufte idéen overfor TV2, endte han med selv at lave den.

Han har skabt appen i samarbejde med tre forretningspartnere.

Selv siger Pelle Hvenegaard, at det rent faktisk er nogle sjove konkurrencer med præmier som rejser og Smart TV.

Brugernes oplysninger bliver ikke solgt til annoncørerne, som man ser det andre steder.

Lige nu er man i gang med forhandlinger med investorer, og med tiden er det meningen, man skal have en halv million brugere, og så skal projektet gerne ud over Danmarks grænser. 

Følg Dagens Forbrug for flere lignende artikler:

 

 

Dagens Gossip