Poprock skal tænde publikum under Super Bowl

Det bliver det britiske band Coldplay, som skal underholde publikum og tv-seere i pausen under årets Super Bowl til næste år.

Dermed skal forsanger Chris Martin indtage scenen under kampen 7. februar i San Francisco i Californien. Det skriver sodavandsgiganten Pepsi, der sponsorerer showet, på Twitter, hvor de også har offentliggjort en video med bandet, der er i gang med forberedelserne.

Den årlige Super Bowl er det mest sete begivenhed på amerikansk fjernsyn og tiltrækker flere end 100 millioner seere.

Coldplay har været i Danmark flere gange, blandt andet da det var et af hovednavnene på Roskilde Festival i 2003 og 2009 samt 2012, da de gav koncert i Parken, hvor billetterne blev udsolgt.

Bandets kommende album "A Head Full of Dreams" kan ikke streames på de sædvanlige tjenester, når det offentliggøres fredag 4. december. I stedet er det kun tilgængeligt på forudbetalte tjenester som Tidal og Apple Music.

Det forventes dog, at albummet med tiden kan streames fra Spotify efter dets offentliggørelse, som det skete med de seneste to albums.

Sidste år optrådte Katy Perry til Super Bowl, og før hende har blandt andre Beyoncé og Madonna indtaget scenen, mens Janet Jackson skabte overskrifter, da Justin Timberlake rev i hendes top og blottede et bryst.

Om Coldplays sceneoptræden bliver lige så opsigtsvækkende må vente til 7. februar næste år, når de to bedste hold i NFL indtager grønsværen.

Se Coldplay varme op til det store show her: https://twitter.com/pepsi

/ritzau/Reuters

Dagens Gossip