Porsche 918 Spyder overgår alle forventninger

Kort tid før de første eksemplarer leveres til de ventende kunder, overgår den nye 918 Spyder alle forventninger. Porsche er netop nu i gang med at foretage de sidste justeringer, hvor det har vist sig, at 918 Spyder vil overgå selv de tekniske opgivelser, som hidtil har været offentliggjort.

Det viser sig ikke mindst i accelerationstiderne. Udstyret med den såkaldte Weissach-pakke, der reducerer egenvægten yderligere, er det nu muligt at accelerere fra 0-100 km/t på 2,6 sekunder (-0,5 sekunder), fra 0-200 km/t på 7,2 sekunder (-0,5 sekunder) og fra 0-300 km/t på blot 19,9 sekunder (-2,1 sekunder).

Forbedringerne er også tydelige, når Porsche 918 Spyder fungerer som ren elbil. De to elmotorer på henholdsvis for- og bagaksel, gør det muligt for 918 Spyder at accelerere fra 0-100 km/t på bare 6,2 sekunder, uden nogen udledning af skadelige stoffer overhovedet.

Det er en reduktion på 0,7 sekunder i forhold til de tidligere opgivelser, og med Weissach-pakken er accelerationstiden helt nede på 6,1 sekunder.

Det er nu langtfra det eneste benchmark, som Porsches nye superbil har sat. En 918 Spyder med Weissach-pakke satte tidligere i år omgangsrekorden for serieproducerede biler på Nürburgrings legendariske Nordsløjfe.

Med en omgangstid på 6 minutter og 57 sekunder, lykkedes det at komme under de magiske syv minutter, hvilket ellers blev betragtet som umuligt med en gadebil.

Takket være den seneste generation af Porsches plug-in teknologi, sætter 918 Spyder også nye standarder for forbrug, og er således officielt opgivet til et forbrug på imponerende 33,3 km/l i følge NEDC (32,2 km/l med Weissach-pakken) samt en CO2-udledning på blot 70 g/km.

Dagens Gossip