Problemerne med Mobilepay fortsætter

Danske Bank havde mandag tekniske problemer med deres mobilbetalings app, Mobilepay. Tirsdag kan nogle brugere stadig opleve problemer med den populære app.

- Problemerne er ikke stå store som i går, men der er stadigvæk nogle problemer, siger Danske Banks pressechef, Kenni Leth, og fortsætter:

- Vi havde i går (mandag, red.) et udfald, hvor de fleste af vores brugere ikke kunne lave almindelige konto-til-konto overførsler, som egentlig er udgangspunktet for hele Mobilepay app’en. Det har vi fået løst, så langt de fleste kan lave de her konto-til-konto overførsler.

Danske Bank sendte for en måned siden en opdatering af app'en ud. De brugere, som ikke har accepteret de nye betingelser, kan ikke komme på app'en, fortæller pressechefen. Men det er ikke de eneste områder, der stadig volder problemer.

- Det, der stadigvæk driller, er nyoprettelser – det vil sige nye brugere, som gerne vil ind og bruge Mobilepay app'en – og udvalgte områder, hvor man kan betale med app’en, eksempelvis til nethandel, siger Kenni Leth, som ikke har et overblik over, hvor stor en gruppe brugere der har problemer med den.

- Vi arbejder så hårdt og hurtigt, som vi overhovedet kan, for at få det her til at virke, så jeg håber på, at vi kan løse problemet i løbet af i dag, siger han.

I alt har 1,4 millioner danskere har tilmeldt sig Danske Banks app, som kan overføre penge via mobiltelefonen.

/ritzau/

Dagens Gossip

Dagens TV