Racistiske Facebook-brugere får hængt deres kommentarer på reklameskilte nær deres hjem

Folk der troller og skriver grimme og racistiske ting på sociale medier har hidtil kunne leve et liv uden de store bekymringer. 

Men et nyt forsøg på at få dem til at stoppe og tænke sig om, er måske lige præcis det, der har manglet i kampen mod net-haderne. 

Det er et firma ved navn Criola, der ligger i Brasilien, der har udtænkt kampagnen mod racister på sociale medier. Criolas hovedfokus lægger på at forsvare sorte kvinders rettigheder, men det her burde virke på alle, der skriver hadefulde ting om andre på sociale medier, skriver CBS.

Kampagnen hedder 'Virtuel Racism, Real Consequences', hvilket betyder virtuel racisme, virkelig konsekvens. 

For at bevise, at den sætning kan lade sig gøre, har Criola taget racistiske ytringer fra sociale medier og hængt dem op på gigantiske reklameplakater nær afsenderens hjem. 

Navnet og billedet på afsenderen er dog maskeret, hvilket skyldes, at organisationen ikke vil hænge individer ud, men i stedet skabe en debat og sætte fokus på det stigende problem. 

- Gør en kommentar på nettet mindre skade, end hvis det var sket i den fysiske verden? Måske for dem der kommenterer, men dem der lider under det, er krænkelsen den samme, skriver de om projektet. 

 

Dagens Gossip