Riis' forhandlinger med sponsorerne er stadig åbne

Bjarne Riis kæmper lige nu på flere fronter for at redde sig selv og sit cykelhold. En af kampene handler om en ny sponsoraftale, som kan sikre det økonomiske grundlag for cykelholdets fremtid.

Rundt om forhandlingsbordet sidder Bjarne Riis med Saxo Bank og Tinkoff Bank repræsenteret af henholdsvis Lars Seier Christensen og Oleg Tinkov. Sidstnævnte har givet udtryk for, at aftalen er på plads, at han er ny hoved- og navnesponsor, samt at der kommer 3-5 russiske ryttere på holdet. Men der er fortsat ikke skrevet noget under, fortæller Lars Seier Christensen.

- Forhandlingerne er stadig i gang på trods af de bombastiske udmeldinger fra Oleg Tinkov. De er ikke afsluttede.

- Jeg håber, det bliver under Tour de France, men det er ikke sikkert, siger Saxo Bank-bossen.

Oleg Tinkov er citeret i et russisk medie for at sige, at der som en del af den nye kontrakt vil komme mellem 3-5 russiske ryttere på holdet.

Lars Seier Christensen stiller ingen krav eller rytterønsker, som det er tilfældet med Oleg Tinkov, som tidligere selv har haft et cykelhold.

- Jeg blander mig aldrig i rytterdispositioner, for i min optik er det Bjarne, der bestemmer det. Men jeg har ikke nogle aversioner imod russiske ryttere. Hvis Oleg Tinkov har indsigt i unge russiske ryttere, ligesom Bjarne har indsigt i unge danske ryttere, så synes jeg da, det er spændende, siger Christensen, som gerne vil have danske talenter og stjerner, selvom det ikke er et krav.

- Vi synes, det er sjovt, at der er danske ryttere med. Og en af Bjarnes store styrker er, at han har en tidlig adgang til den talentmasse, der er i dansk cykelsport. Det er ikke noget, vi stiller krav om, for vi er et internationalt selskab, og derfor sætter vi pris på den alsidighed, der er på holdet. Men selvfølgelig vil vi ligesom alle andre danskere gerne have danske ryttere på holdet.

Forhandlingerne mellem de tre parter går blandt andet på, hvilket af de to bank-navne, som skal stå først på holdets navn, og dermed kan signalere, at man er hovedsponsor. Forhandlingerne er også nået til en detaljegrad, hvor trøjens udseende og størrelserne på sponsornavnene diskuteres. Den, der betaler mest, får størst eksponering.

 

 

 

 

 

Dagens Gossip