Så stor er Mors Dag: Blomsterbranchen sælger 20 gange så meget

For blomsterhandlere over hele landet er dagen i dag uden tvivl at sammenligne med juleaften.

For få andre dage kommer blomsterhandlere til at sælge og bringe lige så mange buketter ud som på Mors Dag.

Det oplyser Jan Oppermann, markedschef i Interflora, der har omkring 500 danske blomsterhandlere under vingerne.

- Normalt leverer vi ikke ud om søndagen, men jeg kan oplyse, at salget på Mors Dags er cirka 20 gange større end på en almindelig hverdag, siger Jan Oppermann til Dagens.dk.

Han fortæller, at interessen for Mors Dag set ud fra hans synspunkt bare er blevet større og større de senere år.

- Interessen er meget stor, og den stiger stadigvæk år for år. Det mærker vi ved det store salg, som stiger år for år, forklarer Jan Oppermann.

Interflora er da også dygtige til at gøre opmærksomme på Mors Dag med tv- og radiospots og masser af internetreklamer. Ifølge Jan Oppermann så bruger Interflora dog ikke ekstraordinært mange markedsføringskroner for at få danskerne til købe en gave til deres mor.

- Vi bruger samme beløb som til andre kampagner, hvor der ikke er oplagte gavedage, siger Jan Oppermann.

Mors Dag blev holdt for første gang i Danmark tilbage i 1929.

Dagens Gossip