Sønderborg Revyen er også en arbejdsplads

Da Revydirektør Leif Maibom for nyligt skulle holde et foredrag om Sønderborg Sommer Revys historie, kiggede han tilbage i revyhistorien.

Og der var selvfølgelig masser af gode, sjove, sure, barske, festlige episoder at svælge i, men han opdagede også, at der jo rent faktisk også er en historie om en arbejdsplads, der er vokset og vokset.

- At revyen er en arbejdsplads for en hel masse mennesker i en periode, er jo ikke noget, som folk i almindelig tænker, men der er jo faktisk hvert år, kommet flere og flere i arbejde hos revyen, siger Leif Maibom.

Da revyen startede i 1982 var der 6 skuespillere, 1 scenetekniker og 1 musiker - og de klarede alt i forbindelse med revyen.

I sæson 2012 var der 5 skuespillere, 3 musikere, 1 instruktør, 1 koreograf, 1 scenograf, 1 forestillingsleder, 1 lysdesigner, 1 lyddesigner, 1 lyd- og lysafvikler, 3 sceneteknikere, 1 kostumier, 3 sydamer, 1 kantinebestyrer, 3 billetsælgere med flere.

- Vi har til dette års sæson ansat en ekstra musiker, så orkestret nu tæller 4 mand, og så har vi givet plads til en praktikant, der læser en Kultur/Natur uddannelse, siger Leif Maibom.

Og det er så kun selve den del af forretningen der handler om selve revyen.

Revyens samarbejdspartner - Comwell Hotel Sønderborg - skal regne med at servere menuer for langt over 11.000 personer, og iøvrigt servicere alle 25.500 gæster, hvoraf flere tusinde vælger at overnatte på hotellet.

Og så er der jo også rigtig mange af revygæsterne, der bor på byens øvrige hoteller, på campingpladserne, vandrehjemmet, lystbådehavnen.

Ligesom en del af de gæster, der ikke spiser på Comwell benytter sig af byens andre restauranter, og iørigt ofte bli´r en dag mere i byen og benytter mange af byens andre tilbud og muligheder.

Så når Sønderborg Sommer Revy, år for vokser i publikumsantal, betyder det rent faktisk noget for byens og egnens erhvervsliv.

Dagens Gossip