Sponsor forgylder japansk US Open-finalist

Den japanske tennisspiller Kei Nishikori vandt mange hjerter i hjemlandet med sit spil i US Open. Selv om han i mandags tabte finalen til kroaten Marin Cilic, har han også gjort sig populær hos en af sine sponsorer.

Et tøjfirma og dets bestyrelsesformand deler ligeligt og giver Nishikori 50 millioner yen hver, svarende til i alt 5,4 millioner danske kroner.

Tøjfirmaet Uniqlo oplevede, at dets trøjer, hvis logo Kei Nishikori har på sit tøj, når han spiller, blev revet væk i forbindelse med US Open.

Sponsoren ønskede at ønske Nishikori tillykke og belønne ham for at give tøjets image og medarbejdernes humør et "boost".

- Vi ønskede at fejre hans historiske præstation, og samtidig er bonussen et udtryk for vores fortsatte støtte til Nishikori, når han forsøger at blive verdens bedste, forlyder det ifølge nyhedsbureauet AFP fra en pressetalsmand i firmaet.

Kei Nishikori var den første japaner og den første asiatiske mand, der nogensinde har spillet finale i en grand slam-turnering.

Bonussen kommer oveni den indtjening på 8,4 millioner kroner, som Kei Nishikori fik for at tabe finalen. Han tabte 3-6, 3-6 og 3-6 til Marin Cilic i US Open-finalen.

/ritzau/

Dagens Gossip