Stephanie sætter en stopper for mobilsnak ved kassen

Skrevet af Marie Milling

23/08/2015

Mest læste i dag

Stephanie Faltin havde endelig fået nok, og hun fandt på en løsning til problemet.

Hun satte et skilt op, som opfordrer kunder til at lægge mobilen, når de snakker med kassemedarbejderen.

"I denne butik taler vi gerne med hinanden.
Respektér kassemedarbejderen.
Læg din mobil fra dig, når du står ved kassen.
Vi taler gerne med dig."

Sådan står der på skiltet, som den 19-årige kassemedarbejder satte op ved kassen i butikken Ica, der ligger i den svenske by Sjöbö.

Hun havde nemlig alt for ofte oplevet, at kunden havde alt fokus på sin telefonsamtale og ikke hvad der skete ved kassen.

Specielt en episode fik den 19-årige til at handle.

- Det var en kunde, som havde handlet og som kom tilbage efter at have handlet. da han opdagede, at nogle af de varer, han havde købt ikke havde den pris, han havde regnet med. Jeg blev virkelig skældt ud af ham. Men han havde fået den rigtige pris, for de varer han havde valgt. Men eftersom han snakkede i telefon, da han betalte, havde vi ingen direkte kontakt med hinanden, siger hun til Ystads Allehanda.

Læs også: Gravid vejr-vært svinet til: Nu siger hun fra - på en smuk måde

Hun mener, at det er tegn på dårlige manerer at opføre sig sådan og have al fokus på sin mobil.

- Jeg synes, det er respektløst og ubehageligt. Kan man snakke i telefon, men samtidig tale med kassemedarbejderen, så gør det mig ikke noget, men hvis man ikke kan, så er det bedre at lægge sin mobil fra sig, siger Faltin.

Efter den 19-årige har sat skiltet op, har de allerede mærket en forandrin.

Folk beder deres børn svare, hvis telefonen ringer, og andre lader i det hele taget bare være med at tage den.

Åke Malmström, som er chef i butikken, synes det er en fin idé. han forklarer at nogle gange inkluderer handlerne spil eller udbetaling af penge.

Derfor er det en god idé, at folk er ordentligt til stede, når der handles.

Følg Dagens Helte for flere lignende artikler: