Stofa hiver teknisk service hjem og skal bruge 100 mand

Stofa, der levere tv-signaler og bredbånd til en hel del danske husstande, skal ud og hyre folk. Selskabet skal bruge 70 til 100 mand, der skal stå for den tekniske support i selskabet.

Opgaven har indtil nu ligget uden for selskabet hos en dansk leverandør, men nu vil Stofa have den tekniske support hjem på egne hænder. Det oplyser selskabet.

Begrundelsen er, at kunderne både skal have kortere svartider og en bedre service. Samtidig kan deres problemer oftere løses via en kontakt til selskabet.

- Det er for Stofa fuldstændig afgørende, at vores kunder får de bedste totale kundeoplevelser, særligt når teknikken driller, siger Christian Ruhe, kundeservicedirektør i Stofa.

- Tv, bredbånd og telefoni er i dag så sammensmeltede teknologier, at vores kunder har en forventning om, at deres problemer kan løses samlet, siger han.

- Det er en berettiget forventning, og derfor vælger vi nu at samle opgaven i vores kundeservicecentre i henholdsvis Sønderborg og Aarhus, siger Christian Ruhe.

Og til det skal man bruge flere ansatte.

- Det er vores håb, at hele support-funktionen kan være flyttet tilbage på interne hænder senest ved udgangen af maj 2015, siger direktøren.

Med udmeldingen går Stofa den stik modsatte vej end konkurrenten TDC. I starten af august meldte TDC ud, at omkring 800 TDC-ansatte i kundesupport skal have ny arbejdsgiver til efteråret.

TDC har outsourcet opgaven til den amerikanske serviceudbyder Sitel. Beslutningen kommer til at berøre omkring hver 10. ansatte i Danmark, oplyste selskabet dengang. Og nogle af dem kan forvente, at deres job flytter til London.

/ritzau/

Dagens Gossip

Dagens TV