Studerende overtager markedsføring af åbent hus

Skrevet af Elo Christoffersen

14/01/2014

Dagens topnyheder

Studerende på kommunikationslinjen, fra 3C fra IBC i Kolding, har siden november stået for markedsføringen af IBC’s åbent hus arrangement. Det sker som et led i deres eksamensprojekt.

Eleverne har selvstændigt arbejdet med forskellige ideer og initiativer til, hvordan man kan markedsføre sig på helt nye og anderledes måder.

De sidste par måneder har stået på alt lige fra brainstorm til planlægning af selve arrangementet, hvor personligt besøg på folkeskolerne blot er ét ud af flere tiltag. Desuden er der oprettet en Facebook begivenhed for arrangementet med konkurrencer, radioreklamer samt videomateriale og nyt moderne design til selve arrangementet.

Initiativerne skal gøre folkeskoleeleverne mere bevidste om, hvad det indebærer at være gymnasieelev og dermed hjælpe dem til at træffe det rigtige valg.

Projektet er lavet på baggrund af de erfaringer, som de studerende har dannet sig i løbet af årene på handelsgymnasiet.

Arrangementet foregår både torsdag den 23. januar klokken 19-21 og lørdag den 1. februar klokken 10-12.