Studerende skal fange teenage-netbankkunder

Skrevet af Elo Christoffersen

12/10/2012

Mest læste i dag

Fremover bliver det meget sjovere at være kunde mellem 13 og 17 år hos Sydbank, hvis det skal stå til en gruppe finansøkonomstuderende på EA Kolding. Kasper Møller, Jimmi Sørensen, Renate Trankjær, Diana Jensen og Tina Laursen har netop vundet førstepræmien i en konkurrence om at udvikle nye bankprodukter til den unge målgruppe.

Gruppens forslag er en visuel netbank og en reklamefilm om økonomi specielt målrettet teenagere. Det vigtigste er, at de unge ikke opfatter netbanken som tør og kedelig, forklarer Jimmi Sørensen.

- Vores bud på en netbank skal have et layout, hvor man selv kan sætte billeder og ikoner ind ligesom på Facebook. De unge vil gerne sætte deres eget fingeraftryk, og det får de mulighed for her, siger han.

Opdragende funktion

Udover at være sjov og spændende skal netbanken have en opdragende funktion, som også er ment som en hjælp til forældrene.

- Netbanken skal designes, så de unge får hjælp til at få styr på budgettet og få råd til det, de drømmer om. Vi får nogle pivhamrende ansvarlige unge ud af det, mener Renate Trankjær.

Et svært valg

Birgitte Bille Schønning, der er projektleder i Sydbank, kom på en svær opgave, da hun skulle udpege en vinder mellem de studerendes mange forslag.

- Vi er imponerede over, hvor kreative de har været. Det har været helt stressende at skulle vælge, siger hun med et smil.

Udover vinder-idéen pegede Birgitte Bill Schønning på flere andre forslag, som hun og kollegerne vil gå hjem og kigge nærmere på og tilpasse deres behov.

Vindergruppen løb i øvrigt af med et gavekort på 300 kroner hver til Fona i førstepræmie.

Foto: Gummi Runar.

Billedstekst: EA Koldings finansøkonomstuderende samarbejdede med Sydbank om at udvikle nye bankprodukter til teenage-kunderne. Vindergruppen blev fra venstre: Kasper Møller, Tina Laursen, Jimmi Sørensen, Renata Trankjær og Diana Jensen.