Styrtdyk for Danske Banks image

Danske Banks image har fået nogle gevaldige ridser i overfalden. Og banken er nu nede sidstepladsen og har afløst Cheminova som landets mest upopulære virksomhed. Det fremgår af den årlige imageundersøgelse fra analyseinstituttet Reputation Institut. Det skriver Børsen.

Undersøgelsen byder på et styrtdyk for Danske Bank. Dens samlede image er nu nede på 36, hvor det for et år siden var på 53.

Adm. direktør i Reputation Institute Henrik Strøjer ser en sammenhæng mellem bankens senest lancerede strategi i form af New Standards og det dårligere omdømme. Den ny strategi blev positivt modtaget af aktiemarkederne og investorerne, men den fokuserede alt for ensidigt på profit, og det skal utilfredshed blandt danskerne.

Blandt andet siger to ud af tre danskere, at de ikke vil anbefale Danske Bank til nogen.

Ordførende direktør hos Danske Bank Eivind Kolding tager resultatet til efterretning, og er derudover langt mere fokuseret på tilfredsheden blandt banken egne kunder.

»Vi fokuserer meget på kundetilfredshed, og den ligger faktisk på et pænt niveau. Så image og kundetilfredshed er to adskilte ting,« siger Eivind Kolding.

Dagens Gossip