Syddanske kommuner indgår et nyt markedsføringsfællesskab

Fra uge 43-52 indleder kommunerne en kampagne, som skal slå på alle fordelene ved de digitale hjælpemidler på nettet.

I løbet af de 10 uger vil der blive sat fokus på den elektroniske nøgle NemID, som kræves, for at kunne betjene sig selv på nettet samt fordelene ved en digital postkasse på borger.dk.

- Alle kommuner står over for de samme krav og de samme udfordringer. Det drejer sig om, at vi som kommune selv skal flytte os, og så skal vi have vores borgere med over i den digitale verden. Det giver derfor rigtig god mening, at arbejde sammen om en fælles markedsføring i de tværregionale medier. Selvbetjening på nettet er den vej vi skal, og som kommune er vi pålagt en række krav som vi løbende skal leve op til. Vi arbejder rigtig hårdt på, at mange borgere samtidig vil få en opleve af, at det er hurtigt og effektivt at kunne ordne det hele hjemmefra, på det tidspunkt der passer dem bedst, siger kommunikationschef i Sønderborg Kommune Kristian Pallesen.

Fra den 1. december 2012 bliver det på en række områder obligatorisk at kunne betjene sig selv på nettet. Dette gælder f.eks. ved flytning, bestilling af nyt sundhedskort, og ved opskrivning af børn til institutionsplads.

Om få år vil det være helt slut med at modtage post fra kommunen. I 2015 vil al post blive elektronisk overført til den digitale postkasse. Derfor er det vigtigt at borgerne allerede nu siger Ja Tak til at modtage post fra det offentlige elektronisk.

Den digitale postkasse er gratis at oprette, og er ligesom en e-mail med en sikker forbindelse, så det er trygt at sende personfølsomme oplysninger afsted.

Du kan finde flere oplysninger og oprette en digital postkasse på dette link.

 

 

Dagens Gossip