Take away-gigant vil guide til en sundere livsstil

Take away er ikke kun deep pan pizzas og fedtede fritter til tømmermandsforplejningen. Hos JUST EAT er det lige så meget friske salater, økologiske supper eller moderne raw food.

Med kampagnen "Tænk ud af boksen" vil JUST EAT gerne udfordre hele take away-kulturen og derfor har det danskfødte firma netop tilknyttet kost- og ernæringsekspert Malene Szankowsky til at sprede det gode budskab om de sundere alternativer på menukortet.

Malene Szankowsky arbejder til dagligt som kostvejleder, fitnessinstruktør og sundhedsskribent og skal nu også gøre JUST EATs kunder klogere på protein, fedtstoffer og kulhydrater.

- Jeg vil motivere kunderne til at tænke ud af boksen og hjælpe dem med at finde de sundere alternativer, hvis de har lyst til det. Sund mad er ikke lig med kedelig mad, og jeg vil derfor guide kunderne til at foretage de valg af take away, der passer til deres livsstil, siger Malene om samarbejdet, der nok må betragtes at være den første af sin slags i take away-branchen.

Meget mere end pizza

Udover de traditionelle pizzeriaer og burgerbarer giver JUST EAT mulighed for at bestille eksempelvis sushi, thai, vietnamesisk, indisk eller mexicansk – eller hvad der nu ellers kan friste fra verdens køkkener, når det skal være nemt og hurtigt at få aftensmaden tryllet frem.

- Tanken er, at selvom man gerne vil være sund, så behøver man ikke gå på kompromis med sin sundhed, hvis man hellere vil bruge sin tid på noget andet end at lave mad. Ambitionen med det her initiativ er også at vise, at vi byder på meget mere end pizza. Derfor bruger vi Malene til at belyse forskellige emner, såsom træning, hvad forskellige cuisiner kan tilbyde af sund mad, muligheden for varieret kost og meget mere, siger salgsdirektør, Kristian Brønsbjerg.

JUST EAT understreger, at det nye tiltag ikke skal ses som en moraliserende sundhedskampagne.

Dagens Gossip