Tre gode tips til en sund grillaften


Det er selvfølgelig helt i orden, at man giver sig selv lov til skeje ud en gang imellem, men med en lang, fremragende sommer så vidt og en august i vente, giver vi dig her en guide til en sund grill-aften.

- Hold styr på mængden af snacks
Kendetegnet ved enhver succesfuld grillaften er, at man sidder lang tid og hygger sig rundt om grillen. Dette kan dog være en ulempe, da man, på trods af mæthed, bliver ved med at ’snacke’ ekstra kalorier i sig. 



- Undgå den obligatoriske ’afslutnings-pølse’
Det er gammel skik, at vi slutter grill-måltidet af med en ekstra pølse – hvadenten vi er sultne eller ej. Men pølsen kan være et kalorierigt bekendtskab, da den indeholder meget af det usunde mættede fedt. 

Mærk efter, om du virkelig har behov for at klemme lidt ekstra ned, inden du sætter tænderne i grillpølsen. Alternativt vil det være en god ide at købe de pølser, som indeholder mindre fedt eller skifte dem ud med kyllinge- eller kalkunpølser, siger Lisa Bolting, Chefdiætist, SlankeDoktor.dk.

- Skift alkoholen ud med andre lækre sommerdrikke

Sol, grill og hyggeligt samvær går ofte hånd i hånd med drikkevarer, der indeholder alkohol. Næst efter fedt indeholder alkohol flest kalorier, og kan derfor være en trussel mod den slanke linje.Hvis du griller på en hverdag, så prøv at holde dig til kolde drikkevarer, som ikke indeholder alkohol. Hvad med en sommerdrik med vandmelon eller jordbærvand i stedet? Alternativt vil du også kunne spare kalorier fra hvidvinen ved at blande den op med lidt danskvand og tilføje lidt friske skiver lime, anbefaler Lisa Bolting.


Af Redaktionen, SlankeDoktor.dk/NewsDesk, Aller Media

Dagens Gossip