TV2 gennemfører Knæk Cancer-uge

Skrevet af Elo Christoffersen

16/09/2013

Dagens topnyheder

TV2 gennemfører i uge 43 Knæk Cancer-uge, som sætter kræft på dagsordenen med to hovedformål: Oplysning og indsamling.

I 2012 blev der indsamlet lidt over 100 millioner kroner til bl.a. forskning, oplysning og patientstøtte, og disse penge er nu i arbejde over hele landet.

Læs også: TV-2 spiller til TV2-show

Ambitionsniveauet er højt, og målet er, at færre skal få kræft, og flere skal overleve.

- Det er med stor glæde og kolossalt engagement, TV2 går i front for at løfte denne samfundsvigtige opgave om at stå sammen mod kræften. Knæk Cancer handler både om at informere og samle ind. Vi tror på, at øget information giver tidligere og livsvigtig opdagelse af kræft, og det giver en bedre forebyggelse. De økonomiske midler sikrer desuden, at vi får mere forskning om kræft, øger patientstøtten og forbedrer livskvaliteten hos kræftpatienter og deres pårørende, siger TV2s programdirektør, Anne Engdal Stig Christensen.

Læs også: Le Gammeltoft i fare i Vild med dans

Knæk Cancer har i år udpeget to ambassadører, tv-værterne Cecilie Beck og Mikkel Beha Erichsen, der er med til at synliggøre kampagnen, blandt andet i Kræftens Bekæmpelses udsendelse af materiale til virksomheder og medlemmer.

De to ambassadører bliver desuden to af værterne i det store indsamlingsshow ”Knæk Cancer Live!” lørdag 26. oktober, hvor Knæk Cancer-ugen kulminerer, skriver TV2 i en pressemeddelelse.