Undertøjsfirma holdt op med at retouchere modellerne - så skete noget forunderligt

Skrevet af Marie Milling

10/03/2016

Dagens topnyheder

Da undertøjsmærket Aerie gik en anden vej, end mange af sine konkurrenter og valgte at bruge uretoucherede modeller til deres reklame-kampagner, havde det en stor effekt.

Aerie laver undertøj, som et undermærke til tøjmærket America Eagle.

Og de har haft kæmpe succes med deres strategi.

Læs også: Naboerne havde højlydt sex - nu skraldgriner hele nettet af brevet, han lagde i deres postkasse

Siden de indførte almindelige kvinder i billeder, som ikke er retoucherede, så er salget steget med 26 procent.

På de sociale medier er folk også vilde med billederne, som får mange er et godt bevis på, at forskellige kropsformer er forskellige udgaver af skønhed.

Kropsformer af mange forskellige typer
Hver gang firmaet deler et billede af en ‘rigtig’ kvinde, så er der flere tusindvis som ‘synes godt om’ deres opslag.

Firmaet bruger primært unge kvinder, men derudover er der repræsentanter fra de meget slanke til dem med meget brede hofter.

Læs også: Komikere giver pornoskuespillere replikker i øresnegl, mens de dyrker sex for rullende kameraer

De startede strategien med kampagnen #AerieREAL, hvor de bruger det, som de siger er ‘rigtige kvinder’ frem for en bestemt type, som det kun er en brøkdel, der ligner.

Firmaet forventer, at man vil nå et salg på 500 millioner dollars.

Se nogle af deres Instagram-billeder herunder: 

 

A photo posted by aerie (@aerie) on

Mar 5, 2016 at 6:01am PST  

A photo posted by aerie (@aerie) on

Feb 20, 2016 at 1:45pm PST  

A photo posted by aerie (@aerie) on

Feb 9, 2016 at 1:32pm PST  

A photo posted by aerie (@aerie) on

Apr 3, 2015 at 11:01am PDT  

A photo posted by aerie (@aerie) on

Jan 26, 2016 at 10:40am PST

Følg Dagens Kvinder for flere lignende artikler: