Unge fra IBA imponerede Lego

Det var en flok spændte studerende fra entrepreneur- og designmanager-uddannelsen på IBA International Business Academy, der for nylig kunne præsentere deres idéer for topfolk fra Lego-koncernen.

De unge afsluttede et tre uger langt projekt, hvor samarbejdet med legetøjsproducenten fra Billund var i fokus. Opgaven gik konkret ud på at skabe produkter og idéer, der kan fange mødrene på det amerikanske marked til at købe de store Lego Duplo klodser til de 1,5-5-årige børn.

Og ifølge senior concept manager Søren Lethin i Lego var de unges indsats og idérigdom ganske imponerede:

- Jeg synes, det har været helt fantastisk at høre deres nye vinkler på vores arbejdsgange og produkter. Vi er eksempelvis blevet inspireret til, hvordan vi kan bruge sociale medier mere målrettet fremover, siger han og understreger, at de konkrete idéer dog forbliver en hemmelighed mellem IBA og Lego.

Super cool

37-årige Johnny Lund-Hansen og 21-årige Anette Jespersen fra IBA synes, det har været spændende at parre deres måde at tænke og se verden på med Legos viden om innovation.

- Vi kommer med nogle andre øjne på tingene. Og det er fedt at vide, at de forhåbentlig kan bruge det, vi foreslår, siger Johnny Lund-Hansen.

For Anette Jespersen har projektet givet så meget blod på tanden, at hun overvejer at søge en praktikplads i Billund.

- Nu har vi selv set, hvad de laver på Lego. Og fra begyndelsen følte vi os godt tilpas og respekteret derude. Det har været super cool at arbejde sammen med dem, fortæller hun.

Lego-koncernen har før samarbejdet med studerende fra IBA, og Søren Lethin håber ikke, at denne gang bliver den sidste.

- Jeg er næsegrus af beundring over, hvor selvsikkert og engageret de unge står og præsenterer deres sag for vores topfolk. De er utrolig dygtige og deres professionalisme gennemsyrer hele deres måde at arbejde på.

Dagens Gossip