Verden Rundt

USA: 89-årige George H. W. Bush, der forlod Det Hvide Hus i 1993 efter valgnederlaget til Bill Clinton, har i øjeblikket ikke et hår på hovedet.

Den gamle præsident har ladet sig kronrage i solidaritet med toårige Patrick, der som følge af sin leukæmi-behandling har tabt håret. Patrick er ifølge The Guardian søn af en af eks-præsidentens sikkerhedsfolk.

George H. W. Bush og hustruen Barbara mistede for knap 60 år siden deres fireårige datter, Pauline Robinson Bush, til leukæmi.

Barbara Bush har tidligere i et interview med NBC fortalt om datterens sygdom og død. Lægen, som hun spurgte til råds i forbindelse med datterens sygdom, konstaterede:

»Du behøver ikke gøre noget. Hun kommer til at dø. Mit råd er: Tag hende med hjem og elsk hende i de cirka to uger, hun har tilbage at leve i,« sagde lægen ifølge Barbara Bush.

Hun og familien nægtede at følge den strategi - i stedet tog man kampen op mod sygdommen, og datteren levede da også nogle måneder længere, end lægen havde spået.

BNB

Gammel brite tog fusen på medierne

STORBRITANNIEN: En 76-årig brite tog fusen på alt og alle, da han mandag uden for St. Mary’s Hospital i London foran rullende kameraer fra hele verden højtideligt proklamerede, at hertuginde Catherine netop havde født en søn.

Iført en rød dragt og en hat med fjer meddelte Tony Appleton med høj og myndig røst det glade budskab, beretter flere internationale medier. Han har intet med kongefamilien at gøre.

»Jeg er royalist. Jeg elsker kongefamilien. Jeg gjorde det her på egen hånd,« siger Tony Appleton, der i øvrigt arbejder som udråber, til AP ifølge norske VG Nett.

BNB

Fremtidens reklame placeres på kvindens lår

JAPAN: Unge japanske kvinder er blevet omvandrende reklamesøjler. Det handler ikke om, at de skal slæbe rundt med et alt for stort og klodset papskilt på ryggen - derimod bruger de deres lår i bestræbelserne på at fremme det kommercielle budskab.

Kvinden, der ligger lår til, skal minimum være 18 år, og en typisk arbejdsdag strækker sig over otte timer, skriver Metro.

Hr. Atsumi, som har udviklet konceptet, peger på mini-nederdel og lange strømper som kvindernes ideelle arbejdstøj, idet den kombination skaber opmærksomhed i bybilledet.

»Det er et helt perfekt at placere en annonce det sted, som mænd gerne vil se på, og som kvinderne godt vil vise frem,« siger han.

BNB

Dagens Gossip

Dagens TV